poniedziałek, 4 lipca 2016

168. Jak pomagać zwierzętom?

Okres wakacyjny to szczególny czas sprzyjający porzuceniom zwierząt. Pamiętajmy - zwierze to nie zabawka, które można porzucić w kąt.
Jest wiele sposobów na to, aby pomagać zwierzętom. Wiadomo, że najlepiej byłoby zwierzę przygarnąć do domu. Ale nie wszyscy mają warunki do tego, aby zabrać zwierzaka do siebie. Zatem są inne formy pomocy. Jak możemy pomóc?

1. Dom Tymczasowy - zabieramy do siebie zwierzaka na czas znalezienia mu domu na stałe.
2. Wirtualna adopcja - czyli wybieramy zwierzaka np na stronie schroniska i zobowiązujemy się do wpłaty co miesiąc określonej kwoty.
3. Wolontariat - jeśli mamy dużo wolnego czasu i nie wiemy jak go wykorzystać, zawsze trochę czasu możemy poświęcić na pracę na rzecz schroniska.
4. Zbiórka karmy i przedmiotów codziennego użytku - jeśli chcesz coś przekazać na rzecz schroniska to możesz kupić karmę, przekazać miski, smycze, ubranka, koce, szczotki, szampony do pielęgnacji. Ja mam kilka rzeczy po swoim psie, które przekazałam.
5. Zbiórka nakrętek plastikowych czy makulatury - często schroniska organizują zbiórkę nakrętek plastikowych czy makulatury. Nas to nic nie kosztuje, bo nakrętki plastikowe są odpadem po przedmiotach żywnościowych więc wystarczy umyć i przygotować pojemnik i zacząć zbierać. Ja przekazałam trochę nakrętek bo taka akcja jest już jakiś czas u mnie na wydziale. Obecnie włączyło się również centrum handlowe do zbiórki nakrętek, więc jest coraz więcej miejsc, gdzie nakrętki są zbierane na schronisko. 
6. 1% podatku - i tak płacimy podatek, więc czemu nie przekazać choć trochę pieniędzy na schronisko? Wystarczy odszukać numer KRS organizacji działającej na rzecz zwierząt czy schroniska.





Organizacje działające na rzecz zwierząt walczą o prawa zwierząt! 
Ostatnio czytałam, że mają być bardziej surowe kary dla osób, które znęcają się nad zwierzętami.

8 komentarzy:

  1. Super, że poruszasz taki temat. Sama jak będę decydować się na psa, to nie będę kupować, tylko przygarnę ze schroniska.
    Do tych form pomocy dodałabym np. branie psa na spacer. Słyszałam, że w niektórych miastach są organizowane akcje, gdzie każdy może przyjść i zabrać zwierzaka na spacer.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z moją kuzynką zawozimy czasami jakąś karmę do schroniska, albo koce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na uczelni zbieramy karmę i inne rzeczy no i nakrętki.

      Usuń
  3. Sposobów jest sporo tylko trzeba mieć chęci..

    OdpowiedzUsuń