sobota, 18 lipca 2015

112.

Do napisania tego posta naprowadził mnie komentarz kafeterii.  Znów będzie o psach.
Teriery to bardzo inteligentne psy. W celu wyeliminowania "niesfornego" charakteru tych psów, wiele szkół zaleca szkolenie. I nie ma takiej opcji, żeby takie cechy jak agresja czy złośliwość, które właśnie chcemy wyeliminować - wróciły.
Mając szkolonego foksteriera szorstkowłosego - nigdy nie zauważyłam w nim złych cech. Foksteriery szorstkowłose to nieduże psy, których dominujący charakter może dać się we znaki właścicielowi. To bardzo ciekawskie psy.
Mój pies - Azor, o którym pisałam w ostatniej notce - był to pies bardzo czujny, wesoły, bardzo chętny do zabaw. Natychmiast reagował na komendy i je wykonywał. Zawsze był przy nodze lub w pobliżu. Nigdy nie był prowadzony na smyczy. Był to pies bardzo towarzyski, uwielbiał dzieci, często je zaczepiał - w celach zabaw, dlatego trzeba było go pilnować w miejscach takich jak park, plaża, ulica, żeby inni nie wpadli w popłoch na widok obcego psa. Dobrze czuł się w towarzystwie znanych osób, był oddany jednemu właścicielowi. Jedyną wadą było to, że pozostawiony na otwartej przestrzeni gonił za każdym rowerem lub samochodem. Azor był bardzo energicznym psem. Z racji tego, że należał do psów szorstkowłosych był psem tresowanym do pracy w wodzie, szuwarach, śniegu czy w obecności roślinności kolczastej ale również sprawdzał się do płoszenia zwierząt mieszkających w norach.
Foksterier szorstkowłosy - jak każdy terier - potrzebuje odpowiedniego właściciela, który będzie pewny siebie i aktywny fizycznie. Azor był psem bardzo odważnym i pewnym siebie. Po przejściu przez odpowiednie szkolenie stał się psem zrównoważonym.
Swoją czujność wykorzystywał do tropienia innych zwierząt, uwielbiał wodę, stąd częste pogonie za kaczkami w pobliskiej rzecze.

Foksterier szorstkowłosy - źródło - internet

Każdego teriera należy uczyć posłuszeństwa i natychmiastowego wykonywania komend.

24 komentarze:

  1. Moja kuzynka miała teriera szorstkowłosego, świetny pies.
    Zauważyłem nowy design bloga, fajnie się prezentuje. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ciekawa rasa :)
      Dziękuję, chciałam wprowadzić jakieś zmiany :)
      :*

      Usuń
  2. Teriery mają to do siebie ze nie dadzą sobą tak sterować jak pozostałe psy. Mi się akurat to podoba , że mają własne zdanie. Choć trzeba jak piszesz trochę z nimi popracować - tresować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, masz rację. Są to psy, które w szczególności potrzebują szkolenia. Są to psy z charakterem :)

      Usuń
  3. Nad każdym psem trzeba popracować - tresować. Inaczej żaden nie będzie słuchał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, chociaż teriery są szczególnie trudnymi psami do szkolenia.

      Usuń
  4. Akurat teriera nigdy nie miałam, ale fakt, że to psy z "charakterem" jak to się mawia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam tego jednego i właśnie się zastanawiam nad kolejnym - bull terierem. Ale to ekstra psy :)

      Usuń
  5. Zgadzam się z Iluvią. Pamiętam, jak moja ciotka wzięła do domu pierwszego w życiu yorka - spędzili masę czasu na wychowywaniu tego psa. Później jej córka kupiła sobie drugiego - nie miał kto się tym zająć, a ona (już nie jako dziecko) uznała, że skoro jeden jest posłuszny i "rozgarnięty" to drugi na pewno też będzie. Wyrósł oszołom. Psy są jak dzieci - zostawione same sobie nigdy nie będą dobrze wychowane, niezależnie od rasy czy pochodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, zgadzam się z tym. Ale teriery to taka rasa, że właśnie bez szkolenia - to nie będzie ułożony pies, a inne, da się jakoś samemu wychować.

      Usuń
  6. Teriery mi się właśnie bardzo podobały, jako takie psy... do domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teriery to super psy do domu szczególnie lubią dzieci ale potrzebują codzienne bardzo dużej dawki ruchu. :)

      Usuń
    2. Byłaby motywacja do biegania z pieskiem rano i wieczorem :)

      Usuń
    3. Niby tak ale to duża odpowiedzialność taki pies szkolony.

      Usuń
    4. Jasne, że tak. Nam się marzy malamut :D Ale to dopiero jak będę mieć wymarzony"dom z dużym ogrodem" xD

      Usuń
    5. Też bardzo fajna rasa. :) Sama mam spory kawałek ogrodu plus dom i wolałabym się wymienić, chociaż marzy mi się działka i dom albo apartament gdzieś w Krakowie :p

      Usuń
  7. Ja nie przepadam za zwierzakami. Nigdy nie ciągnęło mnie do posiadania. To duża odpowiedzialność, a jak ktoś nie ma czasu, to lepiej się nie pakować w matkowanie zwierzakowi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, trzeba poświęcać zwierzakowi dużo czasu, trzeba nad nim pracować, opiekować się nim ... A często ludzie nie myślą o tym.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Ostatnio byłam u znajomych i mają śliczną rasową kotkę :)

      Usuń
  9. a teriera mieliśmy sobie kupić po tym jak nasz 9-letni wilczur zdechł... ale w końcu nie kupiliśmy żadnego psa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teriery to bardzo ciekawa rasa psów :) Może coś poszukasz - tzn jakiegoś fajnego pupila :)

      Usuń