sobota, 13 czerwca 2015

106.

`Młodość, wieczna młodość`. Ciągle to słyszę, czuje się młodo, wyglądam młodo. 
Budzi się we mnie natura zodiakalnego Lwa. Zapada zmierzch. Czarna obcisła bluzka, czarne lejeansy. Czarna peleryna z kapturem. Nie widać twarzy. Idę na łowy. Serce bije jak oszalałe, krąży szybko krew, na szyi fiolka z krwią. To jest ta noc, jedyna w miesiącu. Pełnia. To czas kiedy mogę być sobą. We mnie ogień. Ogień w sercu, ogień w oczach, ogień w myślach. `To sen na jawie (*)`. Teraz po zmierzchu mogę poczuć się sobą.


`Pod peleryną, nocą wre gorąca krew (..).` *


Donatan&Maryla Rodowicz "Pełnia" *

`Tu nikt już nie udaje, chcemy sobą być,
Jak ogień niepokorny,
Nie powstrzyma nas nikt. (...)` *


Kiedy wzniesiesz toast, to wypij moje zdrowie!

36 komentarzy:

  1. Widzę, że tekst inspirowany piosenką :D To ja się o piosence wypowiem: sama melodia bardzo wpada w ucho, teledysk super, ma świetny klimat, aż dziwne, że polski :P A Maryla Rodowicz... W tym roku kończy 70 lat, ja chciałbym być w takim stanie w jej wieku XD Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasem piosenki są inspiracją do napisania tekstu na blogu. Jak ten wyżej. Mi muzyka się spodobała, usłyszałam najpierw w tv, potem oglądnęłam na youtube'ie. Czasem są niezłe polskie kawałki. :) To zupełnie inny klimat niż ona ma swój repertuar, ale całkiem całkiem to wykonała. :)

      Usuń
  2. Podobają mi się kreakcje z tego teledysku, fajne wstawki typu steamunkowe okulary, ale muza to nie moje klimaty ;)
    Rzadko bywam na plaży, lubię być delikatnie opalona, ale nie lubię się opalać, w zasadzie w lato unikam słońca jak mogę xD a jak jeszcze mam wklepywać w siebie tonę filtrów to mnie skręca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się klip podoba :)
      Ja nie przepadam za filtrami i ich nie używam. :) Ale pogoda od początku tygodnia jest kiepska, więc pewnie znów wybiorę się na plażę jak się temperatura podniesie.

      Usuń
  3. nie przepadam za Donatanam więc do tej pory nie miałam okazji słuchać tej piosenki i jakoś nie mam na nią ochoty, więc ciężko odnieść się do wpisu
    ale te ostatnie słowa, że nikt nie udaje, że chcemy być sobą - myślę, że każdy z nas powinien tak próbować robić, ale myślę, że nie każdy umie, a czasem jest po prostu łatwiej skłamać

    a szuka czegoś w ogóle? próbuje to zmienić? przecież to nie fajnie tak :/ nie czujesz się z tym źle, że on dalej z nią mieszka?

    ja mam kumpla geja, mamy spoko kontakt, bardzo go lubię i cenię, ale zdarzyło mi się, że jakiś koleś był o niego zazdrosny ;) ale oczywiście zanim powiem, że akurat on jest gejem, bo nie mówię tego od razu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Donatan z Cleo mają fajne piosenki :) Może coś Ci się spodoba.
      Zawsze jestem sobą, z resztą nie potrafiłabym udawać kogoś innego. Zawsze mówię to, co myślę
      Szuka. Ale to jemu powinno być źle a nie mi. To jest błędne myślenie.
      Mój były przyjaciel-gej był równo porąbany. Czasem miał jakieś prześwity logicznego myślenia, ale gdyby nas spotkać na ulicy to pewnie by nas wzięli za parę. :)

      Usuń
    2. totalnie to nie moje klimaty ;)
      ja też zawsze jestem sobą, ale jest naprawdę wiele zakłamanych i dwulicowych osób.
      tak, jemu powinno być źle, ale gdyby tak było, już dawno by się wyniósł...

      może, ponoć niektórzy poznali kogoś przez to, że wyszli sami, nie wiem, czy to będzie dla mnie łatwe, ale warto spróbować! zresztą ładna pogoda teraz jest (tj. w czasie wakacji) więc choćby nad rzeką książkę poczytać, przyjemnie, a jednak się gdzieś wychodzi :)

      Usuń
    3. Każdy ma jakiegoś ulubionego wykonawce :)
      Niestety,masz rację.
      Też tak myślę, ale ja i tak tu nic nie zrobię, tym bardziej, że to on do mnie sam z siebie przyszedł, a nie ja do niego, a B. wcale nie obarcza go winą. Masz rację, gdyby było mu niewygodnie to po prostu by się wyniósł dawno. Ja już w jego słówka nie wierzę, z resztą mu wygarnęłam to, co myślę prosto w twarz i mu nie na rękę to było.
      Wiesz, mi też nie było łatwo zagadać do kogoś. Z resztą kiedyś miałam duże problemy z wymową, ale teraz jest ok i łatwiej jest mi nawiązywać kontakty :)

      Usuń
    4. jakby nie było to tworzycie emocjonalny trójkąt. zdecydowanie o jedną osobę za dużo, bo troje to już tłum...
      mam nadzieję, że się to jakoś rozwiąże!

      ja mimo czytania książek dalej czasem zaliczam jakieś wpadki z wysławianiem się, więc nie do końca jest tak, że książki to zmieniają, w jakimś stopniu na pewno, ale nie w 100%
      ja nie mam dużych problemów z nawiązywaniem nowych kontaktów, ale zależy to od wielu czynników, czasem przychodzi mi to łatwiej, czasem trudniej

      ano można, można! nie chcę się nastawiać na to, że kogoś ciekawego spotkam w te wakacje, ale mam ochotę na jakieś szalone znajomości ;) chociaż póki co wakacje nie zapowiadają się ekscytująco :P

      Usuń
    5. Ja mu powiedziałam ostatnio podczas kłótni, że jakaś durna baba nie będzie decydować kiedy mam się z nim spotkać, z resztą wie, że jak się nie wyniesie to na jego miejsce byłoby x chętnych.
      Tak, masz rację. Ja nawiązałam nową znajomość ostatnio w bibliotece bo mi internet padł, ale o tym może w nowej notce :p
      Ja akurat wyszłam raz do biblioteki zupełnym przypadkiem bo złożyło się na to kilka czynników i od razu załapałam nową znajomość. Także to nie jest tak że wokół nie ma nikogo :)

      Usuń
  4. Zrobiło się mrocznie. Czyżby taka była Twoja dusza:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, coś tam we mnie drzemie zwierzęcego, po za tym mam starą duszę, zodiakalne Lwy tak mają :)

      Usuń
    2. Dobrze wiedzieć, że na Lwy trzeba uważać :-P

      Usuń
    3. E tam, wcale nie :) Nie jestem aż taka ... straszna :p

      Usuń
  5. nie słucham utworu owego. Zaraz wniknę w jego tajemniczość i być może z Tobą wyruszę na łowy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak jechałam wczoraj na koncert happysadu to leciała akurat ta piosenka w radiu, brzmienie fajne ale zupełnie nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Intrygująca piosenka...ale bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, że intrygująca :)

      Usuń
  8. Z zaskoczeniem muszę przyznać, że ten duet przypadł mi do gustu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też :) Muzyka wpada w ucho a klip też całkiem fajny :)

      Usuń
    2. Teledysk jak dla mnie przerazajacy troche :) ale chyba taki byl zamysl :)

      Usuń
    3. Ma taką nutkę hmm ... nie wiem jak to nazwać. Ale mi się podoba :)

      Usuń
  9. je również tak jak jedna osoba napisała powyżej, nie przepadam za utworami donutana i cleo , kiedy słysze ich utwory to mam ochote uciec szybciutko gdzies :D
    hehe
    maryli również jakos nie lubię, ale się trzyma babka :)
    pozdrawiam serdecznie
    mvegaslas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj słyszałam po raz pierwszy ten kawałek i o tym kawałku i...nie, nie dla mnie jednak.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę Ci się przyznać, że pierwszy raz odsłuchałam ten utwór u Ciebie, a zbierałam się do tego już jakiś czas. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to ciekawe. A jakie wrażenia? Oglądałaś klip?

      Usuń
  12. Słyszałam o tym kawałku chyba w zeszłym tygodniu w RMF'ie jak wypowiadał się na ten temat Donatan i Maryla. I spodobało mi się ich podejście do tej piosenki. ;)

    OdpowiedzUsuń