sobota, 18 kwietnia 2015

91. Mapa marzeń.

O mapie marzeń usłyszałam jakiś czas temu.

Marzenia. Kto ich nie ma? Marzenie to wg Wikipedii to myślenie o zrealizowaniu pragnień. Wielu z nas ma marzenia, ale czy cokolwiek robimy, żeby je spełnić, zrealizować?
Mapa marzeń ma na celu uwidocznienie marzeń, założeń na najbliższy czas. Własnych celów, marzeń, pragnień. Od pewnego czasu zbieram obrazy, które pasowałyby do konkretnych dziedzin, w których chciałabym mieć jakieś osiągnięcia.
Jest kilka stron, na których można się dowiedzieć o mapie marzeń.

"Aby osiągnąć wspaniałe rzeczy musimy marzyć tak dobrze, jak działać." Anatole France

I to jest prawda. Nic się nie dzieje od tak. We wszystko należy włożyć jakąś pracę, aby uzyskać cel. Wielu ludzi po niepowodzeniach, jakie stają na ich drodze, po prostu rezygnuje z wielu rzeczy. Niepowodzenia na pewno nie zachęcają do działania, ale skoro coś nie wyszło to trzeba znaleźć błąd i uzyskać odpowiedz dlaczego tak się stało.

"Ale marzenia nie spełniają się ot tak. W tym cała ich magia. Że są wyczekane." Martyna Wojciechowska

Mapa marzeń obejmuje różne kwestie. Jest to rodzina, dzieci, dom, partnerstwo, związki, miłość ... Ale także kariera, rozwój osobisty, biznes, pieniądze. Innymi sferami życia jest także bogactwo, przyjaciele, podróże, klienci, praca, droga, samopoczucie, zdrowie, hobby, twórczość, przełożeni czy autorytety. Można poruszyć także takie czynniki jak sława, mądrość czy reputacja. To wiele kwestii, które są trudnymi tematami.


Technika wykonania jest dowolna. Możemy w wybranych przez siebie strefach rysować, wyklejać, naklejać zdjęcia, które wyszukaliśmy w gazetach czy po prostu gdzieś wyszukane w zasaobach internetu.

Podaję link, jeśli ktoś chciałby poczytać coś o mapie marzeń: KLIK


Moja mapa marzeń jest gotowa. Poniżej umieszczam zdjęcie.
Moja mapa marzeń.

A to tak przed wyborami przed moją uczelnią.

Wybory 2015 r.


104 komentarze:

  1. Bardzo ładnie wykonałaś mapę marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie jestem uzdolniona plastycznie, ale mi też się podoba :p Chyba po raz pierwszy w życiu ...

      Usuń
    2. Jest przejrzysta, ładna i estetyczna, więc byłabym z siebie dumna na Twoim miejscu ;)

      Usuń
    3. Rysunki mogły być lepsze, ale chciałam, żeby jasno odzwierciedlały to, co chcę uzyskać. :) Miło mi, że tak myślisz.

      Usuń
    4. Są ŁADNE i koniec dyskusji. :)

      Usuń
    5. To się cieszę, że tak myślisz :)

      Usuń
    6. I niech tak zostanie :)

      Usuń
    7. Hmmmm, no właśnie w sumie nic nowego. Miotam się sama ze sobą, choć powinnam zacząć się uczyć..

      Usuń
    8. Ja dopiero teraz zaczynam się uczyć hehe :p dopiero wróciłam do domu :)

      Usuń
    9. :) Powodzonka zatem !

      Usuń
    10. Nie ma tragedii, to powtórka. W weekend dużo zrobiłam :)

      Usuń
  2. powinnam też coś takiego zrobić by urzeczywistniać niemożliwe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę wszystko jest możliwe, ale trzeba chcieć.

      Usuń
    2. Ja mam zrobioną listę miejsc, które chciałabym odwiedzić i zobaczyć:) Chyba częściowo można to podłączyć pod mapę marzeń:)

      Usuń
    3. No częściowo, bo musi być po jeden rzeczy z każdego elementu, które się najbardziej pragnie. :)

      Usuń
    4. fajne, takie motywacyjne do działania:D

      Usuń
    5. choć dziś moją motywacją jest leniuchowanie xd

      Usuń
    6. Niestety moją nie, bo w południe zaczynam zajęcia i pewnie wrócę wieczorem :)

      Usuń
    7. ja po 4 dniach wolnego dziś do roboty powróciłam ech;p

      Usuń
    8. A ja za to mam kolejny tydzień luźniejszy bo odpada nam część zajęć :)

      Usuń
    9. a u nas szefa nie będzie 2 dni:D:D

      Usuń
    10. Ja jak na razie nie mam szefa, ale kiedyś będę szefem dla siebie :)

      Usuń
    11. nie eeeuj bo tak robią owieczki :D

      Usuń
  3. Hm...No właśnie.Też by mi się takie coś przydało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to do dzieła :) Nie ma na co czekać :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. A ja mam i to całkiem sporo.

      Usuń
    2. To dobrze, bo możesz je realizować :) Ja niby wiem jak się marzenia powinno realizować, ale niestety żadnych nie mam. :)

      Usuń
    3. A ja uważam, że każdy je ma, tylko nie każdy je dostrzega. A taka mapa marzeń może pomóc w ich uwidocznieniu.

      Usuń
    4. Hm... To spróbuję jeszcze raz przeczytać Twoją mapę marzeń próbując międzywierszami odnaleźć jakieś swoje :)

      Usuń
    5. Ja się długo zastanawiałam co mogłabym osiągnąć lub mieć. Aż w końcu wymyśliłam.

      Usuń
    6. Może właśnie tego mi brakuje. Usiąść i pomyśleć. Spróbuję :) Wprawdzie miałam na dziś plany pisać pracę, ale pewnie nie będę jej pisać cały dzień to spróbuję ułożyć swoją mapę marzeń :)

      Usuń
    7. Ważne, żeby znaleźć chwilę, żeby nad tym popracować, zastanowić się. Czasem ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że mają marzenia albo gdzieś są, ale schodzą na dalszy plan.

      Usuń
    8. Może i jest tak w moim przypadku. Muszę usiąść, co jednak dziś raczej nie wyjdzie ;)

      Usuń
    9. Może, zobaczymy. Ale mam nadzieję, że podzielisz się efektami :) Przecież to nie musi być na już.

      Usuń
    10. Próbowałam, ale niestety nic to nie dało :) W moim przypadku to się nie sprawdza :) Zbyt wiele marzeń na raz musiałabym wymyślić :P Do tego każda z 9 ćwiartek ma trzy podtematy, które dlamnie nie zawsze się ze sobą wiążą przez co straciłam wiarę w jej słusznosć ;p

      Usuń
    11. No ale to, że w jednej części są 3 pod-tematy, to nie znaczy, że musisz akurat do wszystkiego coś dopasować, ja tak zrobiłam i jest dobrze. A na pewno byłoby jeszcze więcej tego gdybym dłużej nad tym posiedziała. Wiec to jest słuszne.

      Usuń
    12. Ale u mnie się to kompletnie nie pokrywało :)

      Usuń
    13. No ale po co ma się pokrywać? To, że np. w jednej podgrupie są trzy tematy to nie znaczy, że ma się pokrywać. Jeśli masz np. podróże, klienci i przyjaciele to możesz sobie wybrać podróże, a nie że mają Ci się pokrywać podróże z klientami i przyjaciółmi ... Ja np. wybrałam akurat podróż na Malediwy w tym miejscu.

      Usuń
    14. A jakbym chciała podróże i przyjaciół? :D

      Usuń
    15. Wybór należy do Ciebie, w końcu to Twoja mapa marzeń :)

      Usuń
    16. Ja wolałabym mieć jedno i konkretne marzenie :)

      Usuń
    17. No, ja np. mam konkretne marzenia a nie jakieś wyssane z palca.

      Usuń
  5. Hm, mówisz o marzeniach, a ja myślę o tym jako o swoich celach, które prędzej czy później zechciałabym wcielić w życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedni mogą to nazwać swoimi marzeniami, znów inni celami. Ale najważniejsze to znaleźć właściwą drogę, żeby je spełnić :)

      Usuń
    2. Dokładnie :) I żeby iść z podniesioną głową i je spełniać, realizować i się nie poddawać :)

      Usuń
    3. Też tak myślę heh :p

      Usuń
    4. Cieszę się, że się zgadzamy :)

      Usuń
    5. Bo my w ogóle jesteśmy, blogerzy (moim zdaniem) nieco do siebie podobni ;p

      Usuń
    6. Hmmm. Może coś w tym jest :p

      Usuń
    7. no bo tak: prowadzimy blogi, i w sumie jesteśmy troch w tym sami, a później to już wszystko powoli nas zaczyna łączyć :D

      Usuń
    8. Zgadzam się po raz kolejny :p

      Usuń
  6. Wiosna jest magiczna, bo ja też wspomniałam co nieco o marzeniach w nowym wpisie. Ciekawa rzecz, ta mapa marzeń. Może się pokuszę o zrobienie. Twoja prezentuje się interesująco :D
    PS Plakat przed uczelnią - spoko. Szkoda tylko, że ta emerytura nie będzie taka jak przeciętnego Polaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna jest magiczna, na mnie działa pogoda. Im więcej słońca i cieplejszych dni tym lepiej. Dziękuję :* Miło mi.
      Wiesz, nie ma co komu zazdrościć, tylko pracować nad swoim bytem.

      Usuń
  7. Moja znajoma robiła tę mapę kilka lat temu, później schowała ją gdzieś na dno szafy i żyła swoim życiem. Jak zmieniała mieszkanie i rozpakowała pudła to ją znalazła. I nagle się okazało, że 90% zostało wykonane. Nawet kuchnia, którą urządziła wyglądała niemal identycznie jak ta na zdjęciu wymarzonego domu. Można? Pewnie, że można! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że można. Tylko trzeba chcieć i się nie poddawać. Tak naprawdę wiele zależy od nas samych. Ale ludziom po prostu nie chce się nad sukcesem popracować. Nic nie przychodzi samo. :)
      Czyli działa. Myślę, że warto coś takiego zrobić.

      Usuń
    2. Otóż to. Ludzie mają to do siebie, że czekają, aż coś się zrobi samo. Ja tam nie wierzę, że marzenia się spełniają. Ja wiem, że marzenia się spełnia.
      Wizualizacje zawsze są dobrym pomysłem. Ja tej mapy nie mam, ale wiem o co walczę :)

      Usuń
    3. Ja też tak myślę.
      Ja wolę patrzyć na to, co chcę osiągnąć. Wtedy o wiele łatwiej motywuję się, żeby to osiągnąć.

      Usuń
  8. Aa właśnie, coś kiedyś już o tym słyszałam. Może w wakacje też sobie zrobię własną ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś podchodzę do takich spraw z lekkim żartem i uśmiechem życie jest nie przewidywalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To błąd. Potem się dziwić, że ludziom się nic nie udaje ...

      Usuń
  10. kurde ten napis mnie rozwalił na łopatki... ! a jeśli chodzi o mapę marzeń wiele ich masz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego rozwalił? :)
      E tam, wcale nie. Każdy by miał tyle, jeśli by pomyślał. Czasem sobie po prostu nie zdajemy sprawy z pewnych rzeczy.

      Usuń
    2. bo ktoś być naprawdę odważny żeby umieścić taki napis obok uczelni. Szacun i całkowicie się z nim zgadzam ;-)
      tak na pewno bo często ludzie czegoś pragną a nie potrafią powiedzieć o tym głośno

      Usuń
    3. No i to w dodatku koło państwowej uczelni. Ale chyba w końcu do odważnych świat należy i to cenię w ludziach.
      Nawet nie chodzi o mówienie o tym głośno, ale o motywacji do działania.

      Usuń
    4. tak należy ;-) prawdę mówiąc ja sama nie myślę głosować na Bronka...
      motywacja ech brakuje mi jej ostatnio.

      Usuń
    5. Tak w ogóle to sama nie wiem na kogo będę głosować.
      Często się zniechęca do działania niestety.

      Usuń
    6. ja na dobrą sprawę też nie wiem... każdy teraz obiecuje co może, a później? nic nie spełnia.

      Usuń
    7. Ale żeby się spełniało to trzeba do tego dążyć, a nie mówić sobie, że zrobię to i tamto i tyle ...

      Usuń
  11. Bo marzenia to chyba jakiś punkt zaczepienia dla nas, który sprawia, że chcemy do czegoś dążyć, to coś daje nam siłę, a później wiele radości, mimo że na początku może być trudno, nie warto się poddawać ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Całkowicie się z tym zgadzam. Ludzie często zapominają o tym w codziennym życiu.

      Usuń
  12. realziacja marzen czasem nie jest latwa wymaga wysilku ale potem jaka jest z nich radosc :) sa celem jak i podroza to tego co chcemy :)
    haha no widze uczlenia z przymrozeniem oka podchodzi do wyborow ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, bo od tak nic się nie spełnia.
      Ale to nie jest uczelniany napis, tylko koło uczelni stoi :p

      Usuń
  13. Wiele tych marzeń. :) Taka mapa to całkiem fajna sprawa no i przede wszystkim - twórcza! A to uwielbiam! Po pierwsze - mapa wzbudza w nas kreatywność, po drugie - jesteśmy dzięki niej kreatywni, chociażby przy Tworzeniu jej. :) Może się skuszę i sama sobie taką zrobię. :)

    Hahah, oj biedny Bronek. :D Ale taki pocieszny jest jako człowiek, śmieszny. :P Jednak niestety do złej partii należy. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem czy wiele? Z jakiejś konkretnej dziedziny po jednym, a z pewnością byłoby jeszcze więcej, chociażby do podróży ...
      To wzbogaca naszą kreatywność, a przede wszystkim ma motywować do dalszej pracy nad własnymi celami.
      A szkoda gadać. Ciekawe jak zakończą się te wybory.

      Usuń
    2. No sporo, bo ja np. skupiam się ciągle na jednym jakimś wielkim. Ale pewnie gdybym miała tyle kategorii przed sobą to bez problemu przypasowałabym jakieś marzenie do każdej z nich. :)
      Uwielbiam kreatywne projekty. <3
      Mi się tam nawet o tym myśleć nie chce. xd

      Usuń
    3. No, ja mam też konkretne marzenia. :)
      Ja też lubię kreatywność :)
      A daj spokój. Nie ma nad czym się zastanawiać hehe :p

      Usuń
  14. Świetna Mapa, teraz na wiosnę jest właśnie najlepszy czas do jej tworzenia. Jednak swojej mapy nie powinno się wystawiać na widok publiczny, żeby chronić ją i marzenia prze tzw. "złym okiem". Życzę spełnienia wszystkich punktów i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale można swoją mapę pokazać :) mylisz się odnośnie tego.

      Usuń
  15. Warto marzyć bez marzeń życie byłoby nudne ;)
    Sorki, że tak znikam, ale mama przyjechała na kilka dni :)
    Napis spowodował u mnie parsknięcie śmiechem, no siara, fakt. Ale z drugiej strony wszyscy oni siebie warci, pięknie przed, niezbyt pięknie po. Tusk też cuda obiecywał, drugą Irlandię a wszyscy się cieszyli jak go wywiało do europarlamentu. Co prawda polityką się nie interesuje bo staram się dbać o swoje nadciśnienie i za szybko nie zejść, ale coś tam czytam ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. Marzenia to ciekawa sprawa.
      Zawsze trzeba trochę czasu z mamą spędzić :)
      Ja też się tym nie interesuje z tego samego powodu co Ty hehe :p Ale napis mnie rozwalił :p Wszyscy są siebie warci, naobiecują a potem nic z tego ...

      Usuń
    2. Dokładnie, na obietnicach się kończy ;) trzeba, zwłaszcza, że nie było jej w Pl ponad 2 msce więc wiesz ;)
      Na mojej mapie marzeń pewnie znalazłoby się wynalezienie tkaniny do której kocia sierść się nie czepia xD
      No i w końcu wiosna :)

      Usuń
    3. Oj to długo ... Ale różnie w życiu bywa. Czasem zdarzają się wyjazdy za granicę. Z resztą jak są lepsze perspektywy to nie ma się chyba nad czym zastanawiać.
      O to świetny pomysł :)
      Oj tak cieszę się z cieplejszych dni.

      Usuń
  16. Ja swoją mapę marzeń trzymam w "głowie" i weryfikuje co jakiś czas, bo okazuje się, że jak człowiek traci zdrowie na przykład to inne marzenia nie mają znaczenia. Ale czym byłoby życie bez marzeń, przecież trzeba mieć cel, do którego się dąży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, różnie w życiu bywa. Czasem mogą się marzenia zmieniać np. wraz z wiekiem, doświadczeniem.

      Usuń
  17. Całkiem fajny pomysł na tą mapę myśli.
    Ech, kampanie wyborcze zawsze mnie irytowały. Mają pomysły.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No też tak myślę.
      a mnie polityka zupełnie nie interesuje, ale napis mnie rozwalił :p

      Usuń
  18. Może faktycznie warto zrobić taką mapę marzeń, jako rodzaj afirmacji nawet? W sumie, czemu nie:) Tym bardziej, że niedługo mam święto, to afirmacja podwójna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E to fajnie. Zawsze byłam za dobrymi pomysłami, które mogą być dla innych inspiracją. Po za tym czasem ludzie nie zdają sobie sprawy z własnych marzeń.

      Usuń
  19. Marzenia są ważne, to oczywiste, bo bez nich nie zrobilibyśmy wielu rzeczy. Na razie nie mam swojej mapy marzeń, przynajmniej nie na papierze. Można powiedzieć,że trzymam ją w głowie, ale może kiedyś taka stworzę. Przynajmniej będę miała w jednym miejscy swoje marzenia, które i tak co jakiś czas będę zmieniać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu zmieniają się swoje marzenia, cele czy plany na przyszłość.

      Usuń
  20. Nie umiałabym na dzień dzisiejszy stworzyć takiej mapy marzeń, musiałabym chyba się tydzień zastanawiać nad tym, czego ja tak właściwie chce, ale widzę, że Ty wiesz to doskonale, gratuluję. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się długo zastanawiałam, ale mam jasne cele i priorytety :) Więc to nie było nic trudnego. Ale warto się zastanowić i zrobić takie coś :)

      Usuń
  21. Nie wiem czemu ostatnio mój komentarz wbił się pod czyjeś rozważania:p
    Takiej pełnej mapy to nie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może coś w sieci zawieruszyło :)
      Może warto pomyśleć co Ci brakuje :)

      Usuń
    2. Albo to przez mój tablet.
      Na pewno warto o tym pomyśleć.

      Usuń
    3. Wszystko jest możliwe, ale stawiałabym raczej na to, że coś się stało z siecią :)
      Myślę, że taka mapa marzeń to fajny pomysł. :)

      Usuń