sobota, 8 lutego 2014

16.

" Jaskrawa, rozpalona kula słońca pojawiła się nad afrykańską równią tak jak co dzień od początku świata".
Pierwsze słowa jakie pamiętam z pierwszej książki, którą mi przeczytano.
 
Budzą mnie delikatne pierwsze promyki słońca jakie pojawią się tego poranka. Jest wczesna pora dnia.
 
"To jest spokojne poddanie się pośpiechowi dnia" - śpiewa Elton John. Utwór wykorzystano w filmowej realizacji książki której pierwsze słowa przytoczyłam na początku postu.
 
Piję szybko poranną mocną kawę, żeby się rozbudzić i wyglądać w miarę normalnie. W słuchawkach muzyka i piosenka na pianino. Słucham, słyszę słowa:

 
"There's a rhyme and reason
To the wild outdoors
When the heart of this star-crossed voyager
Beats in time with yours."


Jestem typem niespokojnego wojownika, o którym wspomina Elton w tekście. Wojownika, który nie potrafi znaleźć swojego miejsca na ziemi.
 
Biegnie godzina za godziną
Czuję ciepły popołudniowy wiatr lekko pieszczący moje ciało. To zupełnie inne miejsce.
 
Wędrując od jednego miejsca do kolejnego, nie mogąc znaleźć sobie miejsca. Chciałabym usłyszeć:
"You are so beatiful" /Akon - Beautiful/
 
"Na sali wielkiej i błyszczącej
Tak jak nocne Buenos Aires
Które nie chce spać"
 / Budka suflera "Takie tango"/
 
Miasto nocą. Nie śpi. Bawi się. Jest tłok, ludzie bawią się, rozmawiają. A ja wśród nich. Zbyt samotna.
 
I wciąż słyszę słowa kolegi. Zapatrzył się na mnie. Już miałam zapytać : co jest nie tak w moim wyglądzie i dlaczego na mnie tak patrzysz?
Zaczął mówić:
Masz piękne oczy. Nigdy takich nie widziałem. Środek brązowy, naokoło zieleń, a to wszystko otoczone czarną obwódką. Coś niesamowitego.

Podobno oczy mówią wiele na temat danej osoby.

Chciałabym być zagadką. /Perfekt "Niepokonani"/
Jestem typową zodiakalną Lwicą.

I chciałabym móc powiedzieć tak jak Paktofonika: " Pierdolę Cię, i tak rozejdziesz się po łokciach".


10 komentarzy:

  1. Naprawdę pamiętasz słowa z pierwszej książki? :)
    Ciekawe zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze będę pamiętać. Ta książka jest u mnie na półce. ma jakieś 19 lat.

      Usuń
    2. Ja nie pamiętam. Nawet nie wiem, jaka była moja pierwsza samodzielnie wybrana książka.

      Usuń
  2. widzisz moze jestes tajemnica skoro masz takie ciekawe oczy ktore sie nie spotyka na codzien :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zwierząt :) ale napisałaś już mi, że miałaś 3 psy, to też dużo.

      Usuń
  4. musisz mieć naprawdę piękne oczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi stwierdzić, nie mi to oceniać ;)

      Usuń