piątek, 13 grudnia 2013

4. Afryka dzika

Afryka to przepiękny kontynent. W czasie mojej podróży po jej północnej części zdążyłam zauważyć trochę. Oglądałam nie tylko to co dzieje się w pogodzie, ale również to jak żyją tu ludzie, co jedzą i jak spędzają wolny czas. On w zasadzie nie zatrzymuje się. Rano po śniadaniu zdążyłam odwiedzić plażę, nieco odpocząć, złapać słońca czy zanurkować by oglądnąć przepiękne jeżowce czy niesamowitą czerwoną skrzydlice ( rodzina Pterois ) -  bytujące w Morzu Czerwonym.
Życie ludzie tutaj toczy się zupełnie inaczej. Około 22 ludzie wychodzili na miasto, życie tętniło do 5-tej nad ranem, dopiero po tej godzinie na chwile cichły klaksony tutejszych taksówek.
Przemieszczając się w stronę Azji Mniejszej zauważyłam coś co nie powinno mieć miejsca w obecnych czasach. Zobaczyłam małą grupkę ludzi, która prowadzi koczowniczy tryb życia, bez prądu, wody, stałego domu, stabilnego życia.
Przepiękny krajobraz, nagie skały, ciepły wiatr, rafy i tętniące w nich życie morskie to coś niesamowitego. To coś czego tak mi brakuje w naszym polskim klimacie.

8 komentarzy:

  1. Ja nie wyobrażam sobie takiego koczowniczego życia- ale może dla nich to jest normalne, mniej nieznośne niż dla nas, ludzi przyzwyczajonych do prądu, gazu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, ale taki widok jest co najmniej dziwny w obecnych czasach. Koczowniczy tryb życia jest nam znany z książek, ale jak się coś zauważy na żywo to wtedy dostrzega się jak to było w rzeczywistości.

      Usuń
  2. Mnie nigdy nie kręciła Afryka. Nie podoba mi się właśnie to, co opisujesz: z jednej strony tętniące życiem miasta, piękna przyroda, a z drugiej ludzie, którzy jakby zatrzymali się w rozwoju wieki temu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tam naprawdę pięknie i warto ją odwiedzić jeśli ktoś pragnie obejrzeć krajobraz, poznać faunę, florę. Ale życie tu jest naprawdę ciężkie, a muszą sobie jakoś radzić, problem w niektórych miejscach zaczyna się od braku bieżącej wody nie mówiąc już o bardziej "zaawansowanych" sprawach.

      Usuń
  3. Łoł, aż tam zawędrowałaś! :)
    To musi być ciekawe doświadczenie i fajna przygoda, zwiedzić Afrykę... To mi się wydaje taką, abstrakcjach (?) Tylko z filmów "znam" te tereny ;)

    Warunki tam mają masakryczne, szczerze mówiąc, bałabym się, że się czym zarażę tam... I to ich zatrzymanie w czasie... Z jednej strony mają ciężko, bo wszystko muszą robić sami, ale z drugiej to jakieś dla mnie..urocze się wydaje. To, że nie są przesiąknieci tym gównianym XX wiekiem, żyją bez tej technologi ogłupiającej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest takie proste zarazić się czymś. W warunkach fizjologicznych organizm zachowuje równowagę, której nic nie da rady zakłócić. Ludziom się tylko wydaje, że złapanie chorób jest takie proste.

      Usuń
    2. A jadąc tam nie trzeba się, np. Zaszczepić na coś?

      Usuń